среда, 14. април 2010.

Malo o pticama, malo o besplatnim stvarima sa interneta

Pre nekoliko meseci sam kupila knjigu Moja prva knjiga o prirodi, misleći da će je M koristiti za nekoliko godina. (Knjigu preporučujem, ilustracije su slatke, i puna je zanimljivih predloga za igru u prirodi). Iako smo tog dana kući doneli još par knjiga za njegov uzrast, ova je postala najčitanije štivo u našoj kući. Tako je M veoma brzo naučio nazive svih ptica i buba koje se u knjizi pominju.
A, onda sam došla do zapanjujućeg otkrića, da u našem dvorištu žive i mnoge druge ptice osim vrabaca. Nikada do tad nisam ni obratila pažnju na ptice oko mene. Crvendaća ima puuuno, imali smo prilike da ih gledamo kako se kupaju, tuku, hrane...
Viđamo i senice, žutarice, kosove, svrake... M ih bez problema raspoznaje i imenuje.
Napravila sam mu kartice 8 ptica koje se najčešće viđaju u ovim našim krajevima, sa njima se igramo klasično Montessori sparivanje, ali i igru memorije, koristeći četiri para po M'ovom izboru. Pošto sam izgleda zaboravila kako se .pdf prebacuje u format slike, aplodovala sam ove kartice na Sribd, pa ako ima još malenih zainteresovanih za ptice, kartice možete naći ovde.


A, kad smo već kod dokumenata za skidanje i štampu, na internetu postoji puno broj sajtova na kojima se mogu pronaći super igrice i zanimacije.
Evo nekih sa kojima se igramo ovih dana:
1. sparivanje  životinja i voća i povrća sa odgovarajućim siluetama, sa sajta Cannon crative park, do kojeg sam došla preko bloga Leptir. Na Cannonovom sajtu ima još puno, puno igračaka od papira koje se mogu napraviti ako imate dobar štampač pri ruci.
2. igrica koja se zove Sound bingo, a koju mi koristimo malo drugačije, po preporuci sa bloga Handmade Beginnings. Zajedno gledamo slike svih zvukova koje slušamo i tražimo vlasnika zvuka na spisku.
3.  Na sajtu Montessori for everyone ima pregršt materijala u pdf formatu koji se može besplatno skinuti na vaš računar. Mi smo već isprobali nekoliko, a možete naći sve od sparivanja pola i celog voća do učenja o slojevima atmosfere. Ovaj sajt ću sigurno često posećivati u narednim godinama.
4. skinite sa ovog linka knjižicu koja nudi pregršt ideja kako da sami napravite razne varijante testa i boja za igru, kao i na koje se sve načine  može igrati sa testeninom, ledom, čak i sa instant pire-krompirom!
5. I Spy igra iz neke jako stare knjige, koju smo nosili na putovanje i prilično nam je pomogla u razbijanju dosade.
6. Za one nešto starije od nas, najslađa bojanka koju sam ikad videla, pronađoh je preko bloga Filth Wizardry.


Prijatan dan :)

Нема коментара:

Постави коментар

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails