субота, 12. јун 2010.

Supermarket u kući


M voli da ide u kupovinu, voli da gura kolica, da ubacuje namirnice u kolica, a najviše voli plaćanje na kasi. On je obavezno taj koji daje novac kasirki, i uvek kaže ''Hvala'', kad krećemo kući.
Znala sam da će mu se igra ''supermarketa'' svideti.
Zajedno smo pregledali nekoliko kataloga koje smo pokupili iz raznih supermarketa, isekla sam slike koje je tražio, a kad je legao da spava, zalepila sam ih na karton, na brzinu napravila lažne eure, i tablice sa oznakama za sektore u koje ćemo da složimo robu.
Kad se probudio, zajedno smo poređali proizvode na njihova mesta (meso, mleko, hemija, kafa i sokovi, voće i povrće...), ja sam donela i digitron, da nam posluži kao kasa, a od traka crnog kolaž papira sam napravila onu infracrvenu stvarčicu koja očitava bar-kod (valjda razumete na šta mislim :)).
Kupovina je počela. Zajedno smo birali robu, M je stavljao u korpu, kao i u pravom supermarketu, a onda sam ja bila prodavačica na kasi, pa je M vadio robu iz korpe, a ja je ''provlačila kroz kasu''.
U sledećoj turi je M bio prodavac. Igra je potrajala dobrih pola sata, a onda je pažnje prešla na digitron, ''mali laptop'', kako M reče, i to je bilo to.
Fino smo se zabavili, i već vidim da će se ova igra u našoj kući igrati još godinama.
Sa izmenama, naravno. Igra prodavnice je odličan način da se vežbaju brojevi, za decu koja tek uče brojeve (da uzme određeni broj voćki, ili nekog drugog proizvoda, na primer, ili možete napraviti novčanice na kojima su ispisani brojevi od 1 do 10, pa kad kažete ,na primer, ''5 eura'', treba da pronađe novčanicu baš sa tim brojem). Još starija deca mogu da vežbaju sabiranje, oduzimanje i množenje, rukovanje pravim novcem. Dajte im pravi, sitni novac, i račune iz prodavnice. Mogu sami da naprave poster sa imenom svoje prodavnice. Cela igra može da se pretvori u celodnevnu zanimaciju.
Ili možete napraviti i druge radnje: prodavnice odeće, obuće, elektronike, nameštaja, koristeći prave predmete, igračke ili slike iz novina i kataloga. Mogućnosti su beskonačne.
A, najbolje će tek doći kad se ove igre bude igrao sa drugarima, umesto sa mamom ;).

prijatan dan!

7 коментара:

  1. Aaaaaaaaaaaaa !!!:)

    Iako mi/nam je i dalje najjači u ulozi poštara,
    odličan je i kao kasir:)!
    Taman kad pomislim, ma neće oni skoro pisati, RSS me uvek prijatno iznenadi !

    Sve pohvale za novi izgled bloga - tu je i datum:), i font, odličan, sve u svemu, dosta pregledniji i jasni je sada ! BRAVO MAMA !!!

    ОдговориИзбриши
  2. A, najbolje će tek doći kad se ove igre bude igrao sa drugarima, umesto sa mamom ;).
    Ovo mi je najbolja rečenica u cijelom postu! :-)
    Bravo za ideje,uvjek mi daješ neke nove ideje!

    ОдговориИзбриши
  3. Ekstra. Mali matorko. Sava za sada ludi u supermarketu, pa su mu posete strogo ogranicene. Kad dodjemo do faze da uziva u kupovini, kopiramo ga.
    Inace, povela se prica o montesori programu na forum.roditeljportal.com, pa ako ti nije tesko, svrati i objasni. Da se vise ne brukam (ne znam dovoljno da bi o tome pricala)

    ОдговориИзбриши
  4. Jao, ja sam potpuni laik, ali probacu da objasnim bar ono sto je meni poznato.

    ОдговориИзбриши
  5. Hvala, i to je nesto. Javljaju se samo oni koji ne znaju bas nista o tome, ali znaju da je to nesto bez veze.

    ОдговориИзбриши

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails