петак, 18. јун 2010.

Za doručak, granola!



Pre nego što ispišem recept za ovaj slasni, krckavi doručak, da kažem par reči o sajtu koji me je sa ovom divnom hranom upoznao.
Weelicious je sajt koji sam otkrila još dok je M bio beba. Puno predloga za zdrave i hranjive bebi kaše, ali i za klince sa nešto više zubića.
E, sad o granoli.
M obožava žitarice i uvek ih jede za doručak, u raznim kombinacijama sa suvim i svežim voćem. Ali, granolu prosto obožava. Moj muž takođe. Ja, takođe. Tako da jedna tura granole kod nas u kući traje dva dana.
Neverovatno se lako sprema, a PREukusna je !
Ja sam recept malo preradila tokom vremena, po svom ukusu. Po originalnom receptu, u smesu idu indijski orasi i cimet, ali ja sam ih potpuno izbacila iz ove kombinacije.
Evo i recepta:
U posudi samešati 2 šolje ovsenih (ražanih) pahuljica, pola šolje mlevenih badema, pola šolje nesoljenog suncokreta, pola šolje meda, pola šolje biljnog ulja (koristim maslinovo) i malo pšeničnih klica. Sve dobro samešate i raširite po pairu za pečenje. Pečete u rerni na 130 C, jedno pola sata, mešajući povremeno, jer će u suprotnom izgoreti po krajevima. E, sad po originalnom receptu, smesa se peče još 40 minuta, ali ja preskačem ovaj korak. Kad izvadite smesu iz rerne, ostavite je da odstoji dok se ne prohladi da bi bila što hrskavija.
Ja tek sada u smesu dodajem pola šolje do jedne šolje raznog suvog voća (ja koristim suve višnje, borovnice i brusnice), iako po originalnom receptu i voće ide u smesu koja se peče. Po mom iskustvu, ako ispečete suvo voće zajedno sa ostatkom smese, granola dobije gorak, ukus, mnogo mi se više dopada kada se voće doda na kraju.
Služiti u činiji preliveno mlekom.

Prijatno!

1 коментар:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails