петак, 22. јул 2011.

Naša geo tabla / Our geoboard


Građevinski materijal je još uvek svuda oko nas. A, pošto je M izrazio veliku zainteresovanost za baratanje sa čekićem, iskoristila sam komade drveta koja su majstori škartirali, da M malo provežba zakucavanje.
A, evo ga i rezultat toga:
It all started when M showed a lot of interest into hammering, screwing... He practiced hammering nails into a piece of wood, which reminded me of DIY geoboards that I'd seen all over the Internet.


Što me je odmah podsetilo na geo table domaće izrade koje sam viđala na raznim blogovima, na primer na blogu No Time For Flash Cards

I used a piece of a plank that I found on a pile of scrap wood (although the board should have a square shape), sanded it a little bit, and hammered nails constructing a rectangular net with them. Then I gave M and his cousin some  rubber bands and they went off creating.  You can also paint the plank in black, as suggested on this blog.

Ja sam prosto iskoristila jednu poveći komad daske (idealno bi bilo da sam pronašla neku širu od ove, četvrtastog oblika, ali nisam), ošmirgrala ga, i otprilike iscrtala mrežu po kojoj ću zakucati ekserčiće. Naravno, sve ovo je moglo i lepše i preciznije da se uradi, ali kad imate dvoje dece koje vam stoje iznad glave, jedva čekajući da završite i date im novu igračku, nije toliko važan kvalitet, koliko brzina.
Kad su ekseri zakucani tako da formiraju mrežu, dala sam im gomilu gumica za tegle i pravljenje geometrijskih oblika je moglo da počne. 
Još jedan propust koji sam napravila: poželjno je dasku prethodno obojiti u crnu boju kako bi se stvorio kontrast između gumica i crne pozadine.


M'u se tabla u početku nije naročito svidela, ali je njegova šestogodišnja sestra od strica bila oduševljena.
Za M je morala da bude osmišljena posebna aktivnost, tako da sam ja pravila jednostavne oblike sa jedne strane table, a njegov zadatak je bio da napravi isti oblik na svojoj strani table.
Za malene prstiće je potrebno malo vremena da shvate kako se gumice razvlače preko eksera, ali kad shvate uživanje je neograničeno.

M didn't like the activity at the beginning, but then I gave him a task: I would make a shape on my side of board, and M's task was to copy the shape at his side of the board. M's cousin, who is 6, liked it very, very much.



уторак, 19. јул 2011.

Intervju sa 2 i 3 godine

Prošle godine, kad je M napunio 2 godine, započeli smo tradiciju intervjua sa M u nameri da ih sve čuvamo u jednoj svesci i tako pratimo njegov razvoj, a i da se zajedno smejemo kad poraste :).
Pošto bi intervu počeli sa pitanjima ''Kako se zoveš?'' i ''koliko imaš godina?'', nastavljali smo u sličnom pravcu obe godine. Naravno, nastavljamo negde oko sledećeg rođendana.

1. Šta najviše voliš da radiš?
M 2 godine: Minu (novinska agencija za koju radi M'ov tata) i da se igram.
M 3 godine: Da se igram  sa onim što su mi gosti doneli.

2. Sa kim najviše voliš da se igraš?
M 2 godine: Sa mamom i tatom.
M 3 godine: Sa Unom.

3. Šta voliš da jedeš?
M 2 godine: Hlebić, paradaizić i mamin ručak.
M 3 godine: Pasulj i grašak.

4. Koja ti je omiljena boja?
M 2 godine: Crvena  i zelena i plava.
M 3 godine: Plava.

5. Koja ti je omiljena pesma?
M 2 godine: ''Kako rastu deca''
M 3 godine: Ona sa skremblerom. (Tako zove motore sa 4 točka, po liku iz Majstor Boba) ''Celu noć i celi dan''.

6. Koja ti je omiljena knjiga?
M 3 godine: Elmer.

7. Šta ne voliš da jedeš?
M 3 godine: Pržena jaja.

8. Kada si srećan?
M 2 godine: Kad sam išao na ringišpil.
M 3 godine: Kad mi je mama tu.

9. Kad si tužan:
M 2 godine: Kad smo išli kući.
M 3 godine: Kad mi mama nije tu.

10. Kad si ljut?
M 2 godine: Kad nisam hteo da pokupim igračke.
M 3 godine: Kad se otimamo. (Ovde misli na drugu decu sa kojom se igra)

11. Kad si uplašen ?
M 2 godine: Kad neku kucu čuješ da laje.
M 3 godine: Ništa me ne plaši.

12.Kako postaneš hrabar?
M 3 godine: Tako što pobediš strah.

13.Šta je prijatelj?
M 3 godine: Tvoj drug.

14.Šta je hrana?
M 3 godine: Ono što ti daju da jedeš.

15. Šta je ljubav?
M 3 godine: Kad nekog ljubiš.

16. Šta je to prikolica?
M 3 godine: Ono što zakačiš za traktor ili kamion.

17. Šta znači da se parkiraš?
Kad voziš, voziš i kad se smestiš gde ćeš da staneš.

18. Šta ćeš da budeš kad porasteš:
M 2 godine: Astronaut. Da idem na mesec. Da imam neko svenovsko odelo na glavi. (misli, naravno na svemirsko :))
M 3 godine: Astronaut. Da letim raketom i da ti napravim krevet na Mesecu. (Mamina duša...)

недеља, 17. јул 2011.

Šta sa pokvarenim računarom?

Jednostavno, pre nego što ga se otarasite, raščinite ga na najsitnije delove sa svojim klincima.

Upravo to su danas M i tata radili preko sat vremena. M je usput postao majstor u rukovanju sa šrafcigerom i naučio ponešto o tome kako računar radi. Najzanimljiviji je, naravno, bio DVD drajv, jer to je ono čarobno mesto u koje ubaciš disk i gledaš crtani. Zato je danas podrobno ispitao kako fijoka drajvera iskače, i kojim putem slika dođe do ekrana.


Za njima je ostala puna šaka najsitnijih mogućih šrafova i puna kesa delova koji su procenjeni kao dovoljno bezbedni i korisni za kasnije majstorisanje.


уторак, 12. јул 2011.

Slikanje sa kockicama leda


Sećam se da sam prošlog leta, videvši kod Škrabalice ovu sjajnu zabavu, predložila M'u slikanje sa ledom, ali tad je tvrdio da mu je led previše hladan i kockice su ostale neupotrebljene.
Pošto je igra sa ledom ove godine dobila najviše ocene, reših da opet probam. I toliko mu se svidelo da je odmah pitao kad ću opet da mu napravim obojeni led!

Last year M wasn't interested at all into painting with ice cubes. But this year, ice has become very popular in this house, so I decided to try again.
I froze some icecubes with some food coloring in each. If you add a lot of food coloring, the colour will be more vivid, but it'll stain skin pretty much too. Don't worry, soaking in the bath helps get rid of it.


A, sve što treba da uradite za ovu super zabavu je da u kalup za led sipate vodu i u svaku kockicu dodate malo prehrambene boje po želji. Što jača boja, jači će biti otisci na papiru, ali i teže spiranje sa kože.

M had such fun! He drove ice cubes along a large sheet of thick paper, he ''parked'' them in different spots, he drew routes and streets.

Raširila sam veliki komad hamer papira na pod i M je odmah krenuo da vozi kockice leda po papiru, da crta puteve i da ih ''parkira u garažu''. Sjajno se zabavio, a slika će, mislim, zbog divnog miksa veselih boja, završiti na zidu njegove nove sobe. A, kao što Škrabalica predlaže, možete je iskoristiti za pakovanje poklona ili pravljenje čestitki.

You can use the paper painted this way as a great gift wrap or for making birthday cards.


Uživajte!

уторак, 5. јул 2011.

Saobraćajni znaci


 Ovo je još jedan od onih postova koji odavno čekaju da budu dovršeni i objavljeni. Na to da bi post trebalo objaviti podsetio me je ovaj post sa bloga Best Toys for Toddlers. Michelle je koristila ištampane slike saobraćajnih znakova skinute sa interneta i predlaže zanimljivu ideju da se znaci zalepe na novčiće, radi čvrstoće i trajnosti. Naša verzija je mnogo jednostavnija. Sledi post koji je trebalo da bude objavljen još u januaru.

 M se često igra sa svojim podnim mapama grada, a danas sam mu se i ja pridružila u igri. Predložila sam da ulicama dodamo saobraćajne znake, što je M rado prihvatio. Prvo smo malo tragali po internetu za znacima koje bi M voleo da ima u svom gradu. Usput me je zapitkivao šta koji znak znači, odmah da priznam da ih je bilo par čije mi je značenje bilo posve napoznato.


Zatim sam sa unutrašnje strane kutije od pahuljica iscrtala saobraćajne znake koje je M odabrao. M ih je isekao prateći linije koje sam iscrtala izmđu znakova. Kao stubovi su nam poslužili štapići za roštilj prepolovljeni na dva dela, koje smo samolepljivom trakom  zalepili za poleđinu svakog znaka.

Trebalo nam je nešto što će nam poslužitikao postolje da bi nam znaci stajali uspravno, pa smo iskoristili kuglice domaćeg testa za igru, u koje je M zabo gotove znakove i poređao ih po gradu. Razgovarali smo gde bi koji znak trebalo da stoji, a naročito o pravilima saobraćaja koja oni označavaju.

M se odlično zabavio i usput učio značenje saobraćajnih znakova i kako treba da se ponašanju učesnici u saobraćaju na osnovu onog što im znakovi govore.




LinkWithin

Related Posts with Thumbnails