петак, 29. април 2011.

Sa malom decom na putu automobilom




Naša porodica dosta putuje. Uglavnom su to jednodnevni izleti do mora, a nekoliko puta godišnje se automobilom zaputimo do babe i dede u Srbiju.
Tokom vožnje M vrlo retko spava. Obično dremne nekih tridesetak minuta u toku šestočasovne vožnje. Takođe, igračke, knjige i ostale zanimacije ne dolaze u obzir, jer kod M izazivaju mučninu i povraćanje. Zato, da bi prekratili put, igramo se igara koje ne iziskuju nikakav rekvizit, osim vaše mašte.
Možda će vam ova naša lista koristiti, jer sutra je 1. maj, a zatim kreće i sezona godišnjih odmora. Zato, ako idete sa decom na put, bilo automobilom, avionom, vozom, mislim da će vam ova lista biti korisna.

♥ Sećate se ove igre koju smo osmislili po ugledu na Čizmicu i Doru? Odlična je i pri putovanju. Na primer, ja kažem ''Kad vidite crveni kamion, viknite 'crveni kamion'!'', i zatim čekamo prvi crveni kamion koji naiđe. Onda je M'ov red da zada zadatak, mada on uvek pita za nešto što već vidimo ispred sebe :)


♥ Drugu igru bih nazvala ''Pogodi šta vidim?'' Ja kažem, na primer, ''vidim nešto veliko, belo'', a ostali pogađaju šta sam to videla. Starija deca mogu da postavljaju dodatna pitanja, ili uvedite pravilo da imaju pravo da postave samo jedno pitanje nakon kog moraju da pogađaju...

Igra ''Ko sam ja?'' je kod nas najveći hit. Evo M'ove pitalice: ''Ko sam ja, imam dva točka i ne treba mi gorivo da se krećem?'' Mislili ste da je bicikla? Pa, može da bude, ali tačan odgovor, prema M'u, je prikolica :). Uglavnom, shvatili ste kako se ova igra igra. Možete da budete svašta, od životinja, predmeta, vozila, za stariju decu uključite i poznate ličnosti. U okviru pitanja navedite nekoliko osobenosti tog predmeta, životinje ili osobe.


''Koja sam ja životinja?'' je igra za najmlađe. Imitirate glas neke životinje, a deca pogađaju koja je to životinja. Onda je njihov red.

''Koja je ovo pesma?'' Pošto odslušate sve albume Branka Kockice ;), izgasite CD plejer, i postavite ovo pitanje. Zatim odzvizdite kratki deo neke pesme i čekajte da neko pogodi o kojoj se pesmi radi. Još bolje, neka nastavi pesmu od  mesta na kom ste vi stali.

''Na slovo, na slovo'' mogu igrati predškolci i školarci. Pogledajte oko sebe i recite ''Vidim nešto na slovo, na slovo... R!'' Ostali treba da pogode na šta ste to mislili.

Uz naše predloge, evo i liste omiljenih igrica koju su sastavili drugari sa bloga Plavo nebo žuti kamen.

Srećan put :)

2 коментара:

  1. Odlicne ideje, sacuvacu ih za vreme kad moja cerka poraste.

    ОдговориИзбриши
  2. Baš si me razveselila ovim postom! Hana i ja se svakodnevno vozimo biciklom,često na duge rute,po dvadesetak km pa joj ponekad dosadi samo gledat okolo te smo smislile također par "svojih" igrica za razbijanje dosade.Dora je i nama bila inspiracija,pa i mi imamo svoju varijantu,a naša ide :"Kada vidiš nešto plavo,reci blue!" i onda moramo reći što smo plavo vidjele.Nekad zadatak postavljam ja,nekad Hana zadaje meni.
    A najdraže joj je kad pjevamo pjesmice i to naizmjence jedan stih ona,jedan ja.Ulica kojom prolazimo često se ori (jer kad mi pjevamo,pjevamo da nas svi čuju :-) ) od My name is Pippy ili Rudolph the rednosed reindeer.
    A igra najčešće utihne kad naiđemo na štand s jagodama ili kuhanim kukuruzom pa su nam usta puna,a lica musava :-)

    ОдговориИзбриши

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails